FMN Best Practice Award

Sinds 2012 reikt FMN elke 2 jaar de FMN Best Practice Award uit. Hiermee stimuleert FMN het facilitaire werkveld om kennis en ervaringen te delen en van elkaar te leren.

Best practices die mee kunnen dingen naar de FMN award zijn praktijkvoorbeelden waarbij de ontwikkeling en implementatie van nieuwe organisatievormen, werkwijzen of technieken aantoonbaar bijdragen aan het beter (effectiever) functioneren van de facilitaire dienstverlening.

FMN Best Practice Award 2014

Winnaar:     

GGz Centraal ontwikkelde samen met Huuskes, leverancier op het gebied van eten en drinken, een nieuwe manier van aanbesteden met prestatie-inkoop. Uit het juryrapport: “Een complexe opdracht op een back-to-basic en tegelijk creatieve manier ingericht, waarbij de klant centraal staat. Hierdoor is een verrassende uitkomst ontstaan, van een geïntegreerde aanpak met een rol voor de organisatie en de leverancier. Naast de klant centraal zetten, kan geleerd worden van de end-to-end-oplossing die gebaseerd is op goed ketenbeheer.”

 

Genomineerden:       

  • Enexisontwikkeling van het regiemodel in samenwerking met IFM-partner AAFM
  • PGGMontwikkeling van een app voor ICT/FS-meldingen

Download hier het volledige juryrapport.

FMN Best Practice Award 2012

Winnaar:     

Gom Zorgsupport en Meander Medisch Centrum hebben de uitbestede schoonmaak dichter bij het primair proces georganiseerd en hebben de verwachtingen en beoogde resultaten voorwoord in een prestatiecontract. In samenwerking met de patiënten kunnen de medewerkers in de zorg invloed uitoefenen op de schoonmaak. De klant mag zelf in gesprek met de leverancier over wat schoongemaakt moet worden en de kwaliteit van de schoonmaak. Dit leidt tot een minimalisering van het aantal extra opdrachten en een toename van de klanttevredenheid.

 

Genomineerden:

  • Deelstoel
  • Essent

Download hier het hele juryoverzicht.